Introdución

"A Táboa Periódica é un dos logros máis significativos da ciencia, xa que captura a esencia, non so da Química, se non tamén da Física e da Bioloxía
[...] é unha ferramenta única, que permite aos científicos predicir o aspecto e as propiedades da materia na Terra e no resto do Universo
"
Declaración do 2019 como Ano Internacional da Táboa Periódica dos Elementos Químicos

"O recoñecemento da importancia da Química e os avances na investigación, e os descubrimentos relacionados coa Táboa Periódica dos Elementos Químicos para o desenvolvemento sostible e o ben da humanidade": este e un dos motivos polos que a Asemblea Xeral das Nación Unidas e a UNESCO declararon 2019 o Ano Internacional da Táboa Periódica de Elementos Químicos (IYPT2019).

A conmemoración coincide co 150 aniversario do descubrimento do Sistema Periódico por Dimitry Mendeléiev en 1869.

A Biblioteca da Facultade de Ciencias quere sumarse a este importante evento, aproveitando a inauguración oficial do IYPT2019 en París o 29 de xaneiro, cunha exposición bibliográfica dos fondos que sobre a Táboa Periódica temos na Biblioteca, pero tamén sobre os elementos que a compoñen.

A exposición presencial, e tamén esta versión virtual, vertébrase a partir da guía bibliográfica, que conta coa descrición de todos os recursos seleccionados e un pequeno repertorio de blogs, webs, revistas e recursos de interese accesibles na internet. Amais, por outra banda, na nosa páxina en Facebook e na nosa conta en Twitter iremos incluindo, periodicamente, posts e fíos relacionados cos elementos químicos, cos seus descubridores e con outras curiosidades referentes á táboa periódica ou ao IYTP.

Outro material sobre a exposición: [CARTEL] [GALERÍA FOTOGRÁFICA] [INFOGRAFÍA]

Selección bibliográfica

A guide to the elements
Stwertka A. A guide to the elements. New York: Oxford University Press; 2002.
A tale of seven elements
Scerri E. A tale of seven elements. New York: Oxford University Press; 2013.
Chemistry of the elements
Greenwood N, Earnshaw A. Chemistry of the elements. 2nd ed. Oxford: Pergamon Press; 1997.
Elementos descubiertos
Elementos descubiertos [Vídeo]. Barcelona: Áncora Audiovisual; [2000].
Estáis hechos unos elementos: una historia de la tabla periódica
Marchal Ingrain A. Estáis hechos unos elementos: una historia de la tabla periódica. Jaén: Universidad de Jaén; 2016.
Guía ilustrada de la tabla periódica
Parsons P, Dixon G. Guía ilustrada de la tabla periódica. Barcelona: Ariel; 2014.
La búsqueda de los elementos
Asimov I. La búsqueda de los elementos. Esplugues de Llobregat: Plaza & Janés; 1983.
La historia del sistema periódico
Esteban Santos S. La historia del sistema periódico. Madrid: Universidad Nacional de Educación a Distancia; 2009.
La tabla periódica
Cooper D. La tabla periódica. Barcelona: Reverté; 1976.
La tabla periódica: elementos con estilo
Dingle A. La tabla periódica: elementos con estilo. Barcelona: Espasa Calpe; 2008.
La tabla periódica: la curiosa historia de los elementos
Aldersey-Williams H. La tabla periódica: la curiosa historia de los elementos. Barcelona: Ariel; 2013.
Mendeléiev: el profeta del orden químico
Román Polo P. Mendeléiev: el profeta del orden químico. 2ª ed. Tres Cantos: Nivola; 2008.
Nature's building blocks: an A-Z guide to the elements
Emsley J. Nature's building blocks: an A-Z guide to the elements. Oxford: Oxford University Press; 2003.
O nome e o símbolo dos elementos químicos
Bermejo Patiño M, González Noya A, López Vázquez M. O nome e o símbolo dos elementos químicos. Santiago de Compostela: Xunta de Galicia; 2006.
Selected papers on the periodic table
Scerri E. Selected papers on the periodic table. London: Imperial College Press; 2009.
The elements
Emsley J. The elements. 3rd ed. New York: Oxford University Press; 1998.
The ingredients: a guided tour of the elements
Ball P. The ingredients: a guided tour of the elements. Oxford: Oxford University Press; 2002.
The periodic table
Ham B. The periodic table. New York: Chelsea House; 2008.
The periodic table of the elements
Puddephatt R. The periodic table of the elements. Oxford: Clarendon Press; 1978.
The periodic table: a very short introduction
Scerri E. The periodic table: a very short introduction. Oxford: Oxford University Press; 2011.
The periodic table: its story and its significance
Scerri E. The periodic table: its story and its significance. New York: Oxford University Press; 2007.
Tratado elemental de Química
Lavoisier A. Tratado elemental de Química. Santiago de Compostela: Universidade de Santiago de Compostela; 2009.

Recursos na rede